مواد لازم خمیر:
آرد دو پیمانه ، آب ولرم دو سوم پیمانه ، نمک یک قاشق چایخوری ، تخم مرغ یک عدد .

مواد میانی:
اسفناج 750 گرم پاک نشده ( فقط قسمت برگ و استفاده میکنیم ) ، پیاز یک عدد درشت ، قارچ 15_20 عدد ، روغن زیتون یا روغن ... به اندازه ی کافی ، نمک و فلفل و زیره ی سبز .
کره ی آب شده برای چرب کردن لایه های خمیر 100 گرم ( تو دستور اصلی مقدار کره دوبرابر بود من 100 گرم استفاده کردم.

طرز تهیه:
پیاز و نگینی خرد میکنیم و با روغن سرخ میکنیم و بعد قارچ و اضافه میکنیم و تفت میدیم و آخرسر اسفناج و اضافه میکنیم و تفت میدیم ...( با حرارت بالا تفت بدین که مواد آب نندازه ) نمک و فلفل و زیره رو هم میزون میکنیم و کنار میذاریم .

نتیجه تصویری برای طرز تهیه بورک ترکی

آرد و آب و نمک و تخم مرغ و ترکبب میکنیم و خمیر نرمی درست میکنیم یکی دو دقیقه خمیر و ورز میدیم و ده دقیقه استراحت میدیم . ( اگر آرد بیشتری نیاز بود اضافه میکنیم )

در آشپزی ایرانی همراه ما باشید

خمیر و به هشت چونه تقسیم میکنیم ( دستور اصلی چهار چونه بود ) چونه هارو اول به کمک وردنه و بعد با اوکلاوا باز میکنیم تا کمی نازک بشه البته نه در حد خمیر باقلوا .. اندازه ی خمیر باز شده باید کمی بزرگتر از ظرف مورد نظر باشه ( برای باز کردن خمیر آرد و با احتیاط بپاشین روی خمیر تا سفت نشه ) ... خمیرو بعد از باز کردن داخل ظرف میذاریم و دو سه قاشق کره ی آب شده میدیم روی خمیر و خمیر بعدی رو باز میکنیم و روی خمیر اولی میذاریم و دوباره دو سه قاشق کره میدیم روی خمیر ... چهار تا خمیر و به این صورت عمل میکنیم ... روی خمیر چهارم مواد میانی آماده شده رو میریزیم و پهن میکنیم و دوباره چهار تا چونه ی باقیمانده رو به همان صورت باز میکنیم و چهار طبقه روی هم میذاریم و بین لایه ها کره میدیم ( کره رو به همه ی سطح خمیر میزنیم ) کناره های خمیر و پیچ میدیم و با چاقوی تیز برش میزنیم و روی لایه ی آخر و هم کره میزنیم و میذاریم تو فر و توکل برخدا منتظر میمونیم تا 50 دقیقه الی یکساعت .. دمای فر 180 درجه ی سانتیگراد... طبقه ی وسط فر فقط شعله ی پایین و روشن کردم ... یک دقیقه هم زیر شعله ی گریل گذاشتم ... سایز قالب هم به قطر 30 سانتیمتر.

منبع: ashpzbashi.loxblog